Hemma!

Här kommer att litet avslutsinlägg från mig efter dom här 13 veckorna i Berlin!

Det va skönt att komma hem! Nu har jag packat upp alla mina grejjer också. Det va rätt fullt i våran bil hem kan jag ju säga! Ojoj, men det va bra att jag fick med mig sakerna hem. Nu tycker jag dock att vi har ett aldeles för litet hus! Vart ska jag få plats med mina saker!? Nu har jag ordnat och plockat här hela dan och det börjar på att ordna upp sig. Men det där med att bo själv va ju inte så jättedumt. Skönt att få sprida ut sig hur man vill!

Hur har dom här veckorna i Berlin varit nu då? Jo det har verkligen varit jättekul! Ett minne för livet och jag har förbättarat min tyska jättemycket! Jag har fått en massa nya kompisar, främst i Sverige vilket man kanske inte trodde när man åkte utomlands men inte mig emot! Sen så har jag ju också kommit fram till att Berlin är en lite för stor stad för mig. Har verkligen varit en upplevelse att bo sådär mitt i storstan, men jag tror inte att jag vill det i fortsättningen. Men man ska aldrig säga aldrig!

Nu är jag ju i alla fall hemma och jag han knappt komma innanför dörren i måndags innan dom ringde från Tuna och frågade om jag ville va vikarie dagen där på. Sen efter någon timme så rinde dom från Högelid och fråga samma sak. Men tyvärr går det ju inte att va på två ställen samtidigt! Gött att jag fick jobba lite iaf! Det är det jag hoppas på i vår att jag ska få va vikarie så mycket som möjligt och sen har jag sökt lite andra jobb också. Vi får väl se hur det blir. Det blir jobb i vår i alla fall och sen kanske det blir en tågluff med Malin Jonsson i Europa och sen kanske det blir nån resa till asien. Vi får se! Jag har ju hela världen för mina fötter!

Martina 


Kommentarer
Postat av: sandra

Hej hopp!

Halkade in på ett bananskal:P

Såg att tropical island hade besökts:)

Tänkte bara höra om ni åkte tåg från Berlin o dit?

O isf hur mycket det kostade o vilken biljett typ om du minns:)

Vi ska åka dit nu i Januari men tyskan är ingen vidare så kan vara bra med lite info:)

Oerhört tacksam för svar :)

mvh Sandra

2009-01-03 @ 17:27:18
URL: http://zandrabeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0