Besök igen :)

Ja nu har jag precis haft besök igen. I fredags kom Malin, Karolina och Marie. Var verkligen hur kul som helst att få träffa tjejerna igen efter åtta veckor. Jag hade längtat så efter dom!

Och nu ska man ju berätta vad vi har gjort och ja, vad har vi gjort? :P Vi spenderade nog mest dagarna med att fika på Starbucks och äta på restaurang. Mumsigt! En hel del tjejsnack har det vart också kan jag ju tala om och sen så har vi shoppat en del också. Alexa, KaDeWe och Ku-damm har vi besökt, de största shoppingställena här i Berlin alltså. Så mycket sevärdheter blev det inte över huvud taget. Tror inte att dom var så intresserade av det. Vi skulle ha gjort de "viktigaste" sevärdheterna i söndags, men det var så himla tråkigt väder så vi struntade i det och tänkte gå in på Sealife istället, ett stort akvarium som jag har velat se jättelänge. Men tyvärr så fick Marie ett väldigt hemsk besked i telefonen när vi stod i kön som gjorde att vi inte hade någon lust med att gå på akvaruim längre... Resten av dagen gick istället åt att tänka över hur löst ens liv hänger egentligen...

Den här veckan har jag haft en extra lektion om dagen på eftermiddagen. Intensivkurs kallas det. Dom var riktigt schyssta här på skolan och gav mig gratis intensivkurslektioner på eftermiddagarna eftersom jag var sjuk och missade så mycket i skolan. Jag är jättenöjd! Intensivkursen går mes bara ut på att prata, ingen grammatik. Vi får själva komma med förslag hela tiden om vad vi vill göra på lektionerna. Så det vi har hållt på med de lektioner jag varit med är att skriva ett lebenslauf, eller CV som vi kallar det på svenska. Vi har också haft låtsasjobbintervjuer. Rikitgt kul och givande faktiskt! Känner att tyskan bara går bättre och bättre dag för dag.

Igår va jag med Ellie, Tilde och Stacy borta på Ku-damm och gick lite i affärer och åt Pizza. Stacy visa oss en jätterolig och stor hobbyaffär med en massa roliga pysselgrejjer i! Pärlor, tyger, lådor, papper, färgpännor och allt möjligt mer. Jag kunde inte låta bli att köpa lite pyssel, får vi se om jag är lite pysslig av mig nån dag. Man börjar ju tänka lite i julklappsvägar och ni kanske kan få ett lite spännande julkort, vem vet?

Annars har jag inte gjort så mycket idag. De börjar äntligen bli klara med arbetet här utanför tror jag, ny plattor på plats!  Har grejat lite i min lilla Studio och lyssnat på p3. Väldigt skönt att höra svenska. Har drabbats av lite hemlängtan tror jag.. Men antar att jag skulle tröttna på att vara hemma efter en vecka ungefär så det är nog ingen idé att längta efter det. Nu ska jag åka iväg en sväng till Alexa och fråga om det verkligen är så att Vagabondskor ska gå sönder efter två månader. Ska bli intressant att höra.

Ha det super!

Martina



Tjejerna på Starbucks.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0