Klubb mitt i veckan

Igår var det avskedsparty här i Berlin. Två av favoriterna här på campus, Tilde och Elly, packar väskorna och drar i helgen, så nu gäller det att festa! Jag, Martina, Tilde och Elly åkte M10 (tog minst 20 minuter!) till Warschauer Strasse där vi skulle möta Stacy. Som alltid när jag gör någonting som involverar Berlinsk kollektivtrafik blev det tidspanik och med fem minuter på oss att hinna in gratis på klubben visste vi fortfarande inte var den låg eller var Stacy tagit vägen. Efter att ha pratat med en trött pojkvän som berättade att Stacy låg bredvid honom och sov som en liten gris, hade vi tur nog att hitta klubben, Matrix. Stället låg under stationshuset och det var som tur var ingen kö, så vi hann precis in innan de började kräva betalt även av kvinnfolk. Här i Berlin går ju S-bahn i luften "en våning upp", så ofta ligger det klubbar och barer under stationshusen.

Puh ändå. Vi kom in gratis, skinnades klädmässigt och ekonomiskt i garderoben och köpte var sin drink. Eftersom det var Lady's Night blev varje drink till två, budgetmässigt och gott! Vi var smarta ändå och beställde alltså två drinkar på fyra pers, så fick alla varsin. Jag och Martina provade varsin Bathilda Kirsch, cocoslikör med körsbärsjuice. Nam nam! Det var helt okej på Matrix, tre dansgolv (80-90talsklassiker, hiphop och techno) med ganska mainstream musik men bra dj's som både visste hur man mixar och scratchar. Senare under kvällen var det dansshower, gogodancers och eldsprutare om vartannat i en salig blandning.

Jag träffade en trevlig Berlinsk fransos, Edmund. Han bor inte alls långt härifrån, och kanske är det en ny kandidat att gå på klubbar med? Han kan ju dessutom flytande tyska, så det är guld värt för språkträningen. Det var en väldigt trevlig kväll, gott att leva.

Idag har jag och Daniel köpt julklappar, så Ida och Martin, varning! Ni får julklappar av oss men behöver inte köpa någonting tillbaka. Nu är det dags för lite Boston Tea Party, sen sömn. Schlaf gut!

IDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0