Legoland!

Idag var vi äntligen på Legoland! Egentligen heter det Lego-nåtannat här i Berlin tror jag, men ja... Spela roll.

Eftermiddagen började med att jag tappade min kamera i badrumsgolvet, som är ganska hårt, och fick panik för att någonting skulle ha gått sönder. Därför tog jag bilder på mig själv för att se att funktionerna fungerade. De gjorde de, så långt jag har sett, men som bonus får ni en update på hur en irriterad Ida ser ut nu för tiden. En till bonusbild: jag bestiger ett snöberg utanför Sonycenter. Så. Då var bonusbilderna avklarade.



Bonusbilder: 

Till Legoland! Med Daniels fiffiluriga rabattkuponger kom vi in för ungefär 23 (eller 28?) € billigare än vanligt och var nöjda med det. Vi gick in precis innan de stängde insläppet, och tyvärr var drak-berg och dal-banan stängd när vi kommit så långt. Annars var allt öppet! Det började med att vi kom in i Berlin by night och beskådade Berliner Dom, Reichstag, Gedächtniskirche, Sony Center m m. Det var jättefint gjort, med små Trams (spårvagnar) som åkte runt kring Hackesche Markt och dygnsrytm, så vi hann se både solupp- och nedgång, natt och dag. På kvällen var det en minikonsert utanför Reichstag. Jättefint gjort! Enligt Daniels vittnesmål är det dock bra mycket större byggen i Danmark, men det blir vårt sommarprojekt.


Sedan var nästa avdelning en byggdel! Jag och Daniel satt där en halv evighet och byggde och byggde, jag en bil och Daniel ett torn och ett flygplan. Lite annat utbud än i legolådan hemma, men jag saknade allt mitt lego lite grand. I jul, då blir det legobygge för hela slanten minsann!

Byggen, våra och andras: 

När vi kom hem var det någon käck typ som hade lyst upp vårt hus! Fint, eller hur? Synd bara att vi har en strålkastare som lyser in genom vårat fönster, men vi har tjocka gardiner. Vårat hus var faktiskt det enda upplysta, tjoho! Nu är det valvaka som gäller! Heja heja Obama!

IDA


Kommentarer
Postat av: Lillasyster Emma

Det går inte att förstora bilderna, men jag kanske kan få se dem på ansiktsbok?



Daniel är ju supersöt när han valvakar!! Hihi!



Jag vill också bygga lego! Det kan ju vara lämpligt att öva sig på vad man har lärt sig denna terminen, exempelvis kalkyleringsmetoder och temperaturutvidgningskoefficient.

2008-11-05 @ 12:10:18
URL: http://kastanienallee.blogg.se/
Postat av: Lillasyster Emma

Nu kunde man visst se bilderna, vilken fin flodhäst Ida! På jullovet ska jag bygga en formel ett-bil.

2008-11-05 @ 12:13:40
Postat av: Pappa Carl

Danke schön för rapporten.

Du kanske skulla haft brädan med dig till snöhögen ?



Vem är mannen med turban längst ner ? Det är väl inte Usama, men för Obama gick det ju bra, det gör det sama.

Kram far.

2008-11-05 @ 14:45:05
Postat av: Moraena

Åhh, vilken fin legoflodhäst. :3 Nästan som... Åh... Vad heter han nu, din flodhäst? Floffe?



Jag gillar Daniels version av valvaka. xD

2008-11-22 @ 13:57:27
Postat av: Ida

Haha, frisse heter han ju! Men om jag får en sånhär i julklapp http://www.ikea.com/de/de/catalog/products/00110918 så blir det en floffe! Den är större än frisse :)

2008-11-23 @ 12:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0