Rolig helg

Det har varit en ganska händelserik och rolig helg. I fredags så var jag och Elly på ikea och kika lite. Sen åkte vi hem och tittade på Tomb Raider och åt Schawama från Babel, mums! 

Sen så är det ju så här att nu har jag varit här i 9 veckor utan att ens ha varit i närheten av en häst.. Ja ni kan ju bara tänka er hur det är ;) Så jag var tvungen att dämpa hästabstinensen lite och lurade med Tilde och Elly till ett stall som jag hade kollat upp på nätet. Reitanlage am Olympiastadion. En rätt stor ridanläggning med flera stall, två ridhus, skrittmaskin och fler padockar i olika storlekar. Det va kul att se! Så pratade jag lite med en gubbe där också som hade sin häst inhyrd i privatstallet. Han hade en 7 åring med Ladykiller stamm, lite coolt.

Sen senar på eftermiddagen/kvällen så skulle vi möta upp Stacy vid Neues Nationalgalleri, men vi blev lite sena och struntade i att gå in utan kikade utanför i stället, kanske går dit nån annan kväll i stället. Sen gick vi till Starbucks och drack varm choklad och spelade kort med en tysk som satte sig hos oss. På senkvällen blev det utgång till en club som hette cookies, lyckad kväll!

Idag har vi tatt det rätt lugnt. Kom hem vid halv 5 i natt så man va lite lagom pigg. Men vi gick ut på en promenad bort till Unter den Linden för att kolla lite på bokmarknaden utanför Humboldtsuniversitetet. Där var det tydligen nåt pådrag som vi inte riktigt fattade vad det var, men det var poliser överallt, sen frågade vi en vad det var frågan om och det va något med kransläggning för nåt som hade med nåt av världskrigen att göra... lite diffust. Men det va kul att kolla på alla poliser och militärer iaf.

Sen nu på kvällen så var jag och Elly med vår intensivkurslärare på Dans Show. En mycket speciell upplevelse. Dom dansade väldigt konstigt och det hela var ganska groteskt, inte riktigt min smak... Men det va kul ändå!

Nu ska jag sova och det ska bli väldigt skönt!

Hejs svejs

Martina



Elly och Tilde klappar häst.



Ett konstverk av ballonger.



Toby, Stacy och Elly på Starbucks.


Kommentarer
Postat av: Elly

men hallå, jag vill ha en uppdatering på vad vi egentligen gör här i berlin.. när får jag den?!

2008-11-21 @ 18:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0