Snö!

Nu sitter jag här och tar igen mig lite efter en hektisk och otroligt rolig helg. Ja tro det eller ej, men vi har haft besök igen! Christian och Tomas kom i onsdags kväll och tidigt på fredag morgon så kom Sofie och Johanna. Så vi var ett lite gäng här i våra små Studios. Men det var rikitgt mysigt. Jag och tjejerna har vart runt i Berlin och jag tror dom hade trevligt. Blev som vanligt några besök på Starbucks, vi kikade på Brandenburger Tor m.m, shoppade och festade hela lördagsnatten lång :). Sofie kommenterade det som den roligaste festkvällen i hennes liv, så ni kan ju förstå att vi hade kul. Äntligen fick jag dansa till musik som jag gillade också! På Soda Club finns det 5 dansgolv med olika musik på varje. Vi rockade loss på dansgolvet så det bara rök om det och folk tittade konstigt på oss, haha!

Mitt i förfesten på kvällen/natten innan Soda Club började det snöa, allt blev vitt och fint! Ida var överlycklig och byggde snölyktor och små snögubbar hej vilt. Blev en riktigt fin snölykta faktiskt!

Jag fick äntligen åka till Sea Life nu också! :) Där fanns det massor med olika fiskar i massa olika färger och former. Det va kul!

Annars så har det inte hänt sådär jättemycket sen sist jag skrev. Eller jo jag var ju på Pergamon museet med intensivkursen. Där fanns det massor med jättestora stenbyggnader som tyskarna på olika sätt fått från Grekland och Egypten bl.a. Kan jag rekomendera att gå på om man tycker sånt är lite småkul sådär.

Nu är det ju inte alls så lång tid kvar här i Berlin. Bara tre veckor kvar. Tiden har gått fort, men ändå långsamt på nåt sätt. Ska bli väldigt skönt att komma hem, men ändå vill jag inte att tiden här ska ta slut. Det är ju egentligen först nu som man har börjat på att känna sig lite hemma här och nu känner man till stan riktigt bra också. Men det ska som sagt bli väldigt skönt att komma hem också. Det finns bara ett litet problem, och det är att komma på vad man ska göra när man kommer hem. Jag tror i alla fall att jag vill va hemma ett tag och försöka hitta ett jobb. Men om jag inte hittar nåt jobb då? Det verkar som om det är rätt svårt att få något...  tyvärr. Har ju tänkt lite på att åka till Österrike och jobba där. Vore väl bra att fortsätta med tyskan också... Men vem vet hur lätt det är att få jobb där då? Har kollat runt lite på forum och sådär och där är det folk som skriver att det är jättelätt att få jobb.. Men jag vet inte om det är det fortfarande efter nyår då jag vill åka ner i så fall. Hmm.. ja det finns en del att tänka på minsann. Men det brukar ju lösa sig till slut.

Nu ska vi snart åka till en weihnachtsmarkt (julmarknad) och kika lite, jag Elly, Tilde, Stacy och några andra. Blir nog trevligt. Sen blir det kanske lite Stammtisch ikväll också.

Det var allt för den här gången. Jag tänker lägga in en massa bilder imorgon!

Kramar Martina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0