Mamma och Pappa var här

Oooooooj, nu har det gått sådär lång tid igen! Mycket har hänt sen sist, bland annat har mamma och pappa varit här på besök (skulle väl egentligen kunna skriva ni, eftersom det typ är ni som läser bloggen). De tog en långweekend där jag äntligen fick träffa mammi och pappi igen, och njuta av att känna mig som en liten skitunge igen som bara kan gnälla på allt.

Jag mötte dem på Hauptbahnhof eftesom de åkt tåg hela långa vägen från Skövde till Berlin. Efter att vi kommit till ro på det lite trånga hotellet åkte vi bort till Kastanienallee och mötte upp Daniel för att äta lite italienskt tvärs över gatan, på La Famiglia. För en gångs skull var pizzorna nästan lika stora som i Sverige! Fast visst saknar man en kebab med sallad och pommes. Sedan under de följande dagarna hann vi titta på Unter den Linden, besöka KaDeWe, åka busstur runt stan och gå på DDR-museum. På måndagen, när jag var i skolan så tittade mamma och pappa på Checkpoint Charlie. Det var jättetrevligt att de var här, vi åt massa god mat och grejer också.

LITE ville man faktiskt följa med mamma och pappa hem ändå. Men nu, när jag har förstått hur lite tid det är kvar här i Berlin så är hemlängtan lite mindre. Om tre veckor sitter jag hemma hos mamma och pappa igen, tjoho!

Här i veckan så tog jag farväl av Fay också. Hon åker hem till Nederländerna imorgon bitti, och vi tog en ChaiTe vid Potsdamerplatz innan vi promenerade till Neue Nationalgalerie och kollade in lite Jeff Koons och ??? Klee. Mycket trevligt, men sorgligt att alla våra vänner åker hem innan oss. Vi kommer ägna hela sista veckan åt att packa tror jag.

IDA

Kommentarer
Postat av: Paul Klee

PAUL Klee?

2008-11-23 @ 16:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0